Mormor

Varit och firat min mormor idag. Hon fyller 78 år i morgon egentligen, men vi firade henne idag för hon ska bort.

Så vi startade upp vår morgon med att packa ihop våra små monster så vi kunde åka till min mormor (deras farmormor eller nått, vi har haft flera diskussioner om hon är gammelmormor eller gammelfarmor till våra barn och inte kommit fram till något. Så än så länge heter hon farmormor.) Kommer fram och mamma, pappa och bror har precis kommit dit, några minuter senare så ramlar syrran med familj in. Sen gick det fort med morbröder, kusiner, fruar, flickvänner och pojkvänner helt plötsligt så var det lilla huset belamrat med folk. Av någon anledning så hade jag inte riktigt räknat med att vi skulle bli så många.

 

Att tillägga så umgås vi inte jättemycket med varan i våran släkt. Vissa av mina kusiner har jag, vad jag kan komma ihåg inte sätt på 15-20 år. Så det var skitkul att få träffa dem igen och se hur de har det nu.

 

Hur som helst, en jättetrevlig dag där våra barn har skött sig strålande. Jag hade räknat med en massa skrik och bråk men det uteblev till stor del.

Mormors hus.

Det är sålt nu och hon ska flytta till en lägenhet.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

Tror det blir gammelmormor då det är din mormor.

Vi hade också stora funderingar på vad det blev, men kom fram till slut att det var gammelmormor =)

2010-12-04 @ 22:05:49
Postat av: Fröken Vinter

Ja, man har två gammelmödrar, en på var sida!

2010-12-04 @ 23:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0