Oscar

Det har inte blivit så mycket uppdaterande här på ett tag. Det beror på olika saker som brist på inspiration vinterkräksjukan osv. Men jag ska försöka på en ny start. Jag börjar med några bilder jag tog på Oskar.

På samtliga bilder så hade jag en blixt med ett shoot-through paraply till höger 45 grader upp och 45 grader framför samt en reflektorskärm till vänster precis utan för bilden för att studsa tillbaka ljuset för att få ljus i ögonhålorna från vänster. Modellen sitter på en stol framför min projektor duk som fick bli bakgrund.

Båda bilderna med klart glas har jag satt ihop ifrån 2 bilder en med och en utan glasögon för att få bort glas blänket samt den "vattniga" hinnan som blir över pupill om man fotar med blixt.

 

Canon 30D Canon 50mm 1,4 Iso:100 f:5 1/250

Canon 30D Canon 50mm 1,4 Iso:100 f:5 1/250

 

Canon 30D Canon 50mm 1,4 Iso:100 f:5 1/250

 


Kommentarer
Postat av: B

Nu undrar ju alla förståss. Vem faen e Oskar??

2011-02-08 @ 22:48:30
URL: http://112lattattsla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0